AlfaTV tarjoaa spottimainosaikaa mainoskatkoilla vapaasti kelluvana ohjelmakohtaisesti räätälöitynä. Mainokset esitetään asiakkaan toiveen mukaan joko parhaaseen katseluaikaan (prime time) klo 17.00–22.00 tai off prime time (klo 9.00–17.00).
Ohjelmayhteistyö tarkoittaa, että yhteistyökumppanin logo tai brändivideo ja teksti ”Ohjelman tarjoaa” tai “Yhteistyössä” -tunniste näytetään sovitun ohjelman alussa, lopussa ja mainostauoilta palattaessa. Logo tai brändivideo näytetään myös ohjelman promootiomainosten yhteydessä kanavan mainoskatkoilla.
Sovittaessa ohjelmiin voidaan myös sijoittaa yhteistyökumppanin tuotteita. Hinnat sovitaan aina tapauskohtaisesti.
Yhteistyökumppanitunnisteet näkyvät ohjelmatallenteissa myös alfatv.fi-palvelussa.
Digita (antennitaloudet): kanavapaikka 15 valtakunnallisessa E-kanavanipussa.
DNA: kaapelitaloudet kanavapaikka 15
Elisa: kaapelitaloudet kanavapaikka 15
Elisa Viihde: kanavapaikka 15 (IPTV)
Ålcom: 207 (IPTV) Ahvenanmaalla
Telia: kaapelitaloudet kanavapaikka 15 (ainoastaan HD-laitteella)
Telia TV: kanavapaikka 15
Ohjelma-arkisto ja suoratoisto: permanto.fi
Viikkotasolla katsojamittauksessa on mukana lähes puoli miljoonaa televisiolaitetta ja päivittäin jopa n. 400 000. Laitteiden määrä on tarkastettu tammikuussa 2021. Kotitalouksien keskikoko on n. 2 henkilöä/talous (Lähde: Tilastokeskus). Mittauksessa olevat laitteet painotetaan kokonaisuudessaan vastaamaan muiden televisiokanavien katsojalukuja vertailemalla kuukausittain 20 suosituimman ohjelman katsojamääriä ja se huomioi siten mm. samasta televisiolaitteesta ohjelmaa katsovien eri henkilöiden määrän. Digita ilmoittaa ohjelmakohtaisen tavoitettavuuden yli 3 minuuttia ohjelmaa yhteen menoon katsoneiden mukaisesti. Tämä näkyy raportissa ”180+s kanavalla” –lukuna.
Tavoittavuus: niiden katsojien lukumäärä, jotka ovat katsoneet ohjelmaa vähintään määritellyn ajan verran (raportin kategoriat: 0-4 sekuntia, 5-179 sekuntia ja yli 3 minuuttia).
Keskikatsojamäärä: luku kertoo kuinka monta yhtäaikaista katsojaa ohjelmalla on keskimäärin ollut koko ohjelman aikana. Luku saadaan kirjaamalla kanavan hetkellinen katsojamäärä minuutin välein ja laskemalla näistä luvuista keskiarvo.
Digita on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja sekä maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa, toimii antenniverkon maksu-tv-operaattorina, sekä kehittää tulevaisuuden broadcasting-palveluja.
Lisätietoja: www.digita.fi
Valmis materiaali tulee toimittaa viimeistään viisi (5) arkipäivää ennen mainoksen esittämistä osoitteeseen mainokset@alfatv.fi
Mainosmateriaalin tekniset vaatimukset
Lisätietoja:
www.alfatv.fi
AlfaTV pidättää oikeuden muutoksiin ilman erillistä ilmoitusta. Hinnaston mukainen hinta edellyttää valmista aineistoa asiakkaalta. Tietyn pituisiin mainoksiin voi liittyä minimimäärärajoituksia.
Myönnämme arvonlisäverottomasta hinnasta 15 prosentin media- ja mainostoimistoalennuksen AlfaTV:n hyväksymille toimistoille, joiden luottokelpoisuuden AlfaTV on tarkistanut. Toimistojen tulee noudattaa AlfaTV:n myynti- ja toimitusehtoja.
Maksuehto: 14 vrk/netto
Viivästyskorko määräytyy Suomen korkolain mukaan. Huomautusmaksu on 5 €/ huomautuskerta.
Laskua mahdollisesti koskevat huomautukset tulee antaa seitsemän (7) arkipäivän sisällä laskun päiväyksestä kirjallisesti sähköpostiosoitteeseen: laskutus@alfatv.fi.
Mainostaja on vastuussa mainonnan sisällöstä. Mainoksissa on noudatettava lakeja, asetuksia, mainonnan kansainvälisiä perussääntöjä sekä kuluttaja-asiamiehen ja muiden viranomaisten määräyksiä. Lääkemainokset tarkastaa ennakkoon lääketeollisuuden Lääkemainonnan tarkastusvaliokunta (Lääketeollisuus ry).
Voimassa olevat mainosmateriaalien tekniset vaatimukset, toimitus- ja peruutusehdot sekä mainosten sisältövaatimukset löydät osoitteesta www.alfatv.fi/mainostajalle/
Mikäli asiakas peruuttaa jo tilausvahvistetun mainoskampanjan, AlfaTV:lla on oikeus veloittaa täysi korvaus sovitusta kampanjan nettohinnasta.
Mikäli asiakas haluaa siirtää jo sovittua kampanja-aikaa toiseen ajankohtaan, siirto toiseen ajankohtaan on mahdollista tehdä veloituksetta viimeistään 7 arkipäivää ennen sovitun kampanjan aloitusta. AlfaTV:lla on oikeus veloittaa siirron mahdollisesti aiheuttamat trafiikkikustannukset.
Mikäli asiakas peruuttaa tilausvahvistetun ja tuotantoprosessiin lähteneen ohjelmayhteistyön tai käsikirjoitetun tuotesijoittelun, peruutus voidaan tehdä 7 vrk. sisällä tilausvahvistuksen päivämäärästä seuraavin ehdoin:
AlfaTV:lla on oikeus veloittaa 25 % kampanjan nettohinnasta. Tämän jälkeen perutusta tilauksesta AlfaTV:lla on oikeus
veloittaa täysi korvaus sovitun ohjelmayhteistyön netto-
hinnasta.
Kulloinkin voimassa olevat peruutusehdot löydät osoitteesta www.alfatv.fi/mainostajalle/